Oprocentowanie kredytów samochodowych

Każdy kredyt ma swoje wady i zalety – największą zaletą jest szybka gotówka, największą wadą – rosnące odsetki. Te drugie można jednak zmniejszyć przez wybór kredytu docelowego, czyli takiego, z którego pieniądze przeznaczane są na konkretny cel. Przykładem takiej umowy z bankiem jest kredyt samochodowy. Fundusze pozyskanie dzięki niemu można przeznaczyć na zakup pojazdu – samochodu, motocykla, motoroweru czy nawet łodzi motorowej.

Coraz większa popularność kredytów samochodowych to przede wszystkim wynik rosnącej potrzeby na zakup własnych czterech kółek i chęć zapłacenia jak najmniejszych odsetek. W tym ten rodzaj pożyczki sprawdza się świetnie, ponieważ szacunkowo oprocentowanie takiego kredytu waha się od 8% do 13% plus prowizja. Jego koszty są więc zdecydowanie mniejsze niż w przypadku kredytu standardowego. Skąd bierze się ta różnica? W przypadku kredytów samochodowych banki zabezpieczają się przed stratą przez przewłaszczenie pojazdu i cesję praw z polisy autocasco. To znaczy, że jeśli nie wywiążemy się z umowy z bankiem, przejmie on pojazd na własność, na jego konto wpłynie też każda kwota z ubezpieczenia, jeżeli samochód weźmie udział w wypadku.

Do zaciągnięcia kredytu nie potrzebujemy wiele dokumentów – zazwyczaj wystarczy oświadczenie o dochodach oraz dokument tożsamości. Czasami bank może poprosić również o dowód rejestracyjny pojazdu i dokument potwierdzający kupno, dlatego żeby jak najmniej czasu poświęcić na bieganie po urzędach warto najpierw skontaktować się z bankiem i ustalić, jakie dokumenty będą potrzebne.

Więcej informacji na temat oprocentowania kredytów samochodowych znajdziesz na stronie https://santanderconsumer.pl/kredyty-samochodowe/

Spłacanie kredytu samochodowego wcale nie musi być też bardzo obciążające – w zależności od banku i umowy możemy zdecydować się na różne opcje rozłożenia rat. Przy standardowym planie ratalnym rozkłada się je równomiernie na określony czas, na przykład 5 lat. Warto przyjrzeć się również tzw. kredytom balonowym. Ich spłata polega na tym, że początkowe raty są zaniżone, ale na koniec okresu kredytowania trzeba wpłacić od razu pozostałą kwotę (zazwyczaj 20% wartości samochodu).